ΤΑ
ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ-ΚΑΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΥΨΗΛΟ I.Q
ΕΝΤΟΠΙΣΤΕ
ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΤΗΝ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ
Με τις μαθησιακές δυσκολίες συνδέεται
και η δυσλεξία, μια δυσκολία που εντοπίζεται στον γραπτό λόγο και αφορά
την ανάγνωση, τη γραφή και ορθογραφία. Η δυσλεξία είναι έμφυτη και σε μεγάλο
βαθμό κληρονομική. Παρατηρείται περίπου στο 5% του μαθητικού πληθυσμού,
σύμφωνα με στοιχεία του Αμερικανικού Ψυχιατρικού Συλλόγου. Εμφανίζεται
συχνότερα στα αγόρια, ενώ παρατηρείται σε μεγαλύτερο ποσοστό σε αριστερόχειρες.
Τη δυσλεξία την αντιλαμβανόμαστε
αφού το παιδί φοιτήσει ένα διάστημα στην Α’ Δημοτικού και παρουσιάσει μια
ανεξήγητη δυσκολία στην εκμάθηση της ανάγνωσης ή της γραφής ή και των δύο.
«Αν παραλείπει γράμματα, αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς, επαναλαμβάνει
λέξεις ή γράφει σαν να βλέπει τα γράμματα σε καθρέφτη, είναι εξαιρετικά
ανορθόγραφο, τότε οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό»
τονίζει η κ. Τσουκαλά(παθολόγος Λόγου και Ομιλίας-διευθύντρια του Κέντρου
Λέγειν).
Τα παιδιά που έχουν δυσλεξία
δεν έχουν νοητική στέρηση. Αντιθέτως, πολλές φορές έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνης
και διαπρέπουν στα προφορικά. Δυσλεκτικοί ήταν, μεταξύ άλλων, ο Αϊνστάιν,
ο ‘Εντισον και ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Με τις μαθησιακές δυσκολίες συνυπάρχει
και η διάσπαση της προσοχής – υπερκινητικότητα σε ποσοστό 3%-5%. Τα παιδιά
αυτά δεν μπορούν να συγκεντρωθούν, είναι απρόσιτα, βιάζονται, δεν ολοκληρώνουν
αυτό που άρχισαν, είναι ευέξαπτα. Ως αποτέλεσμα αυτών, παρατηρείται έλλειψη
κινήτρων μάθησης, στρες, χαμηλή αυτοπεποίθηση και προβληματική συμπεριφορά.
Αν δεν αντιμετωπιστούν, τα συναισθηματικά προβλήματα που συσσωρεύονται
μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το παιδί και να οδηγήσουν ακόμα και σε ψυχοσωματικές
διαταραχές.